نقد آلبوم بی نام یاهمان قمار باز از محسن چاوشی

اگر شما هم از طرفداران این خواننده محبوب پاپ ایران محسن چاوشی میباشید میتوانید ما را در این مقاله و برای نقد آلبوم جدید آن یعنی آلبوم بی نام که نام قبلی آن قمارباز بود همراهی کنید.

انتشار هر آلبوم چاوشی به عنوان یکی از خوانندگان منتقد و مردمی که اتفاق مهمی باشد و اگر چه سبک و سیاق آلبوم های جدیدش که شامل آلبوم بی نام یا همون قمارباز و ابراهیم بوده است با وجود فروش بالا چندان به دلم خودمان خود نشسته است که البته هدف خود محسن چاوشی بیشتر از انتشار آلبوم جدید یک اعتقاد موثر در قالب شعر و موسیقی می باشد که برای بسیاری از افراد چنین موضوعی قابل درک نیست.

آلبوم بی نام محسن چاوشی بیشتر از اشعار شاعر مولانا و سعدی به وحشی بافقی گرفته شده است که البته بیشتر ظاهری شبیه به آلبوم امیر بی گزند ها دارد با این حال هنوز هم آهنگ امیر بی گزند به عنوان یکی از بهترین آلبوم های منتشر شده در تاریخ موسیقی ایران شناخته می شود.

آلبوم بی نام محسن چاوشی شده که از اشعاری که حالتی منتقدانه دارد گرفته شود با این حال شبیه به آلبوم امیر بی گزند باشد اما باید بدانید که این آلبوم بی نام هیچکدام شبیه نیست و حتی اثر خودت چاوشی را هم ندارد.

از جمله نقش های دیگری که می توان به نام گرفت یکنواختی در تمامی ۱۱ آهنگ این آلبوم اشاره کرد که اغلب آنها تکرار بی حاصل بعضی از ابیات می باشد به طور مثال در قطعه راست با توجه به زیبایی شعر هیچ مفهوم و حسی به مخاطب القا نمی شود و خود مولانا مولانا هم از سرودن چنین شعری پشیمان شده است تا اینکه یک خواننده فوق العاده مانند محسن چاوشی بیاید و این شعر را به عنوان یک ضعف در کارنامه درخشان خود ثبت نماید.

می‌دانید که من هیچگونه جهت‌گیری در نقد این آلبوم ندارم من که البته خودم یکی از طرفداران محسن چاوشی نیز هستند اما واقعاً قطعه بی نام یک ضعف بزرگ و یک نمره بد در کارنامه محسن‌چاوشی محسوب می شود.

شاید بتوان گفت که قطعه قند من یک موس کیک موسیقی ریتمیک می باشد متن نتوانسته ادای یک موسیقی ریتمیک را هم در بیاورد و لابلای آهنگ یک سبک متفاوت است آهنگ دیگر که بیشتر به موسیقی بندری شباهت دارد به گوش می رسد البته در این زمان ادای کلمات چاوشی آزاردهنده هم می شود.

البته همین موضوع قطعی قند من را می توان در قطعات قمارباز و زاهد هم شنید.

وقتی گراز و گنجشک پریده و من ندانستم نیز اصلاً تکلیفشان مشخص نیست که باید با صدای کوبنده و یا ریتمیک و یا نرم خوانده شود که هر سه این قطعات از اشعار سعدی می باشد.

شاید فکر کنید که چاوشی به این دلیل که اشاره سعدی را تاکنون به آهنگ تبدیل نکرده این مشکل به وجود آمده است.

به صورت کلی حتی برای من که یکی از طرفداران محسن چاوشی هستم خرید آلبوم بی نام هیچ گونه شیء را برای من نداشت و تنها برای این که بدانم محسن چاوشی در این آلبوم چه کرده است این کار را کردم.

اما من به شما می گویم که محسن چاوشی در خواندن اشعار شهریار بهترین سلیقه را به خرج داده و تاکنون چندین آهنگی که از شهریار خواننده به عنوان بهترین آهنگ هایش در کارنامه او ثبت شده است و شاید این قطعات قطعاتی باشند که دیگر نتواند اقدام تکرار آن ها باشد.

برخی از نظراتی که کاربران و هواداران محسن چاوشی برای آلبوم بی نام ارائه داده‌اند به شرح زیر است.

آقای چاوشی خودت میتونی بیشتر از یه بار گوش بدی

واقعا چرت بود

بیشتر از چند تا آهنگش قشنگ نبود

آلبوم ضعیف و لی صدای چاوشی همیشه خوب بوده و هست

هر خواننده ای یکسری اشتباه داره اما چاوشی مقصودش از این انتشار این آلبوم رضایت هوادارانش نبوده احتمالا

منبع

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on linkedin
لینک دین
  • اخبار مرتبط
  • آیتم #3 در لیست
  • نظرات
  • آیتم #3 در لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *