نقد آلبوم افسانه چشم هایت از همایون شجریان و علیرضا قربانی

شاید شما هم این موضوع را حس کرده باشید که تمامی خوانندگان مشهور ایرانی و پرطرفدار در سال جدید اقدام به ارائه آلبوم هایی با محتوای بی کیفیت و آهنگسازی های ضعیف کرده اند.

این موضوع از همایون شجریان و علیرضا قربانی نیست مستثنا نیست.

 

تقریباً تمامی ایران منتظر ارائه یک شاهکار مناسب از این دو خواننده محبوب بودند اما متاسفانه حداقل از نظر من این آلبوم کیفیت لازم را برای راضی کردن هواداران خود نداشت.

البته برخی هوادارن نیز شاید به علت علاقه ای که به این دو خواننده داشته  اند د بررسی های انجام شده از این آلبوم اضهار رضایت کردند.این در حالی است که همین آلبوم به نام چاوشی توان نتوانسته بود رضایت هیچکس هواداران خود را به دست آور د و حالا هم همایون شجریان و علیرضا قربانی چنین مشکلی شده اند.

 

البته باید بدانید که این آلبوم در ابتدای انتشار همچنان علاقمندان و مشاوران برای شنیدن را داشت که سایت رسمی ارائه دهنده عسل را در سال در ساعت اولیه به مشکل اندازد و سرورهای آن‌ها را مختل کند اما تمامی مخاطبان پزشکی در این اثر متوجه این موضوع شدند که شاید چندان نباید برای این آلبوم دلسوزی و مصل حتی به خرج داد.

باز هم می توان گفت شاید اگر خود همایون شجریان و علیرضا قربانی اقدام به انتشار تک آهنگ و یا یک آلبوم رسمی با هم که مجزا از هم می کردند یک اثر مثبت تر برای هر کدام شان باقی می ماند تا اینکه تمامی نگاه‌ها که مشتاق یک آلبوم فوق العاده از همکاری این دو بود از چشم بیفتد.

پروفایل انتظار می رفت که افسانه چشمهایت شعری از افسانه نیما یوشیج باشد در حالی که این شعر از علیرضا کلیایی شاعر جوانی می باشد که شعر دو اثر از این آلبوم را به خود اختصاص داده است.

این آلبوم شامل ۱۰ قطعه است اما در سایت بیپ تونز ۱۱ قطعه منتشر شده که یک مورد اختلافی به نام درد مشترک و شعر احمد شاملو برمی‌گردد که سه بار تختی و هر بار آواز هر یک از این دو خواننده در بازه زمانی کوتاهی خوانده شده است و در قطعه یازدهم تجربی از این فقط روی یک موسیقی شنیده می شود که واقعا کیفیت کار و کم میکنه. واکنش‌های شدیدی را داشت.

افسوس بعدی اما برای قطعه افسوس در این آلبوم می باشد که شعری از هوشنگ ابتهاج نیست اما از یک شاعر ناشناس و چند بیتی است فریدون مشیری گرفته شده است، واکنش‌های شدیدی را از دختر هوشنگ ابتهاج در بر داشت.

تمامی آهنگ های این آلبوم یکنواخت و ملال آور می باشد و تمامی توقعات ما را از همکاری این دو خواننده از بین می برند.

آلبوم افسانه چشم هایت به صحنه برای رقابت خواننده ها در گام بالا تبدیل شده است به طوری که برخی از قطعات تشخیص صدای این خواننده از یکدیگر اصلا ممکن نیست و تقویت صدای خواننده در هنگام همخوانی درگم بالا و پایین مخاطب را آزار می‌دهد. حال این صدای یکسان و یکنواخت در قطعه هایی که فضای غمگینانه را ایجاد می‌کنند چندان جالب به نظر نمی رسد.

آهنگسازی این آلبوم نیز نتوانسته سطح توقعات ما را برآورده کند و با وجود یک آهنگساز خبره آهنگسازی این آلبوم تقریبا می توان گفت که آماتور بوده است.

همراه با انتشار این آلبوم واکنش های زیادی درباره آن در شبکه های اجتماعی به چشم خورد و انتشار و شور آن بر مخاطبان غالب بود واکنش‌های مثبت با شنیدن آهنگ ها رفته رفته به منفی و نقد هم تبدیل‌ شد.

برخی از نظرات ارائه شده در باره این آلبوم به شرح زیر است.

بلاخره دو پادشاه در یک اقلیم گنجیدند.

افسانه چشم هایت ننا امیدی محض است

یک رقابت کسالت بار برای بالا خواندن و آهنگ سازی خنثی

اشعاری که بعضاً حیف شد

نباید این این آلبوم رو با آثار قبلی این دو خواننده مقایسه کرد

کی می دونه بالا تر بخونه

منبع

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on linkedin
لینک دین
  • اخبار مرتبط
  • آیتم #3 در لیست
  • نظرات
  • آیتم #3 در لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *