شارژ گاز کولر گازی | آموزش شارژ اسپلیت با گاز R22

اگر به آموزش شارژ گاز کولر گازی و اسپلیت با گاز R22 علاقمند هستید حتما آموزش شارژ گاز کولرگازی را تا انتها بخوانید.
در این مقاله به صورت کامل و ساده آموزش شارژ گاز کولرگازی را توضیح داده ایم.
برای دریافت خدمات نیز می توانید از دو شرکت معتبر تهران سرویس کار و دیجی هنگ استفاده کنید.

آموزش شارژ گاز کولر گازی

تعمیرگاه کولرگازی تهران سرویس کار مفتخر است که تمام خدمات مربوط به سرویس و آموزش شارژ گاز کولرگازی را در محل انجام خواهد داد. شما در مقاله حاضر آموزش تصویری شارژ گاز کولرگازی را مطالعه خواهید کرد.

همانطور که میدانید یکی از گران‌ترین اقلام در صورتحساب برق در مناطقی با تابستان‌های گرم، هزینه کارکرد یک کولر گازی است. اگر کولرگازی شما به‌اندازه کافی مبرد برای خنک‌سازی نداشته باشد، این هزینه حتی می‌تواند بالاتر هم  باشد. در این مقاله سعی کرده‌ایم، تا به شیوه ای اصولی نحوه شارژ کولرگازی را به‌صورت مرحله‌به‌مرحله به شما آموزش دهیم. با تهران سرویس‌کار همراه باشید. در صورت نیاز به متخصص برای شارژ گاز کولر گازی می توانید روی ما حساب کنید.

آموزش شارژ گاز کولرگازی اسپلیت,شارژ گاز کولرگازی,نحوه شارژ کولر گازی,تمیز کردن کولر گازی,

قبل از شارژ گاز کولرگازی حتماً سرویس و تعمیرات کولرگازی را انجام دهید

هرچند در این مقاله بصورت کامل  آموزش شارژ گاز کولرگازی آورده شده است، اما یکی از مهم‌ترین کارهایی که قبل از شارژ گاز کولرگازی و وسایل تهویه مطبوع باید انجام شود. تعمیرات استاندارد کولر گازی  به‌وسیله تعمیرکار باتجربه و متخصص است. همچنین پس از تعمیر و قبل از شارژ گاز کولرگازی باید سرویس دوره‌ ای کولر گازی انجام شود. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید.

  • فیلترهای هوای را عوض کنید.
  • اپراتور کویل کندانسور کولرگازی را تمیز کنید.

کثیف بودن هرکدام از موارد فوق می‌تواند باعث بروز نشانه‌های کم بودن مبرد در کولرگازی بشود. و اگر در این حالت مایع مبرد را به کولرگازی اضافه کنید، ممکن است دستگاه دچار نقص و آسیب شود. در این حالت شما مجبور خواهید بود علاوه بر هزینه شارژ کولر گازی، هزینه تعمیر کولرگازی را نیز متقبل بشوید.

علل و عوامل مشکل هوادهی کولرگازی را بررسی کنید

تمام موانع هوادهی ازجمله کثیفی‌های باقیمانده روی پنجره مشبک فن دمنده را چک کنید. همچنین مطمئن شوید فن کندانسور به‌درستی کار می‌کند. فن دمنده یا فن هوادهی و همچنین فن کنداسنور باید باد کافی را از میان کویل های مربوط به خود حرکت دهند تا بتواند تهویه مطبوع محیط خانه شما را فراهم نمایند. درستی هوادهی کولرگازی باعث جایگزینی هوای خنک با هوی گرم خواهد شد. این کار نیز بطور موثر در دفعات متعدد بر روی قیمت شارژ گاز کولر گازی شما تاثیرگذار خواهد بود.

بازرسی کامل سایر اجزاء کولرگازی قبل از شارژگاز کولرگازی

عدم عایق‌کاری، نشتی یابی کولرگازی، اتصالات ضعیف برق و مشکلات جزئی دیگر، مقدار موردنیاز مایع مبرد برای شارژ گاز کولرگازی شما را تغییر نمی‌دهند. اما این عوامل می‌توانند کارایی سیستم شما را کاهش داده و به زودی شما را مجبور به تعمیر یا شارژ مجدد کولرگازی نماید. درصورتی که نمی توانید مراحل روش شارژ گاز کولرگازی را به تنهایی انجام دهید با سرویسکار کولرگازی ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: آموزش نصب و جابجایی کولرگازی اسپلیت

تعیین میزان گاز کولر گازی برای شارژ گاز کولرگازی

نوع گاز کولر گازی موردنیاز خود را برای شارژ گاز کولرگازی تعیین کنید

برای تعیین نوع گاز مبرد کولر گازی خود می‌توانید از تعمیرکار کولرگازی تهران سرویس‌ کار مشاوره بگیرید. از طرفی می‌توانید جهت مشخص کردن نوع گاز مبرد کولر گازی از راهنمایی‌های قرار داده‌شده در کنار دستگیره هوا یا راهنمای نصب‌شده در داخل جعبه کنترل برق کولرگازی کمک بگیرید. بسیاری از کولرگازی‌ ها هم روی بدنه خود برچسب سازنده سیستم را دارند. معمولاً در اکثر کولرگازی‌ های مدرن از انواع مبرد کولر گازی استفاده می کنند. پرکاربردترین گاز ها مبرد گاز r22 و گاز r410a، تحت نام SUVA410A و Puron هستند. اطلاع از انواع مبرد کولر گازی برای اینکه اطمینان حاصل کنید که نوع مناسب گاز را برای شارژ گاز کولرگازی در اختیار دارید بسیار مهم است. همچنین اطلاع از قیمت قیمت کپسول گاز کولر گازی می تواند به شما در پیش بینی هزینه ها بسیار کمک نماید.

آموزش شارژ گاز کولرگازی اسپلیت,نشتی یابی کولرگازی, شارژ گاز کولرگازی, شارژ کولرگازی

تعیین نوع اتصالات مربوط به شارژ گاز کولرگازی

تعیین کنید کولرگازی شما به چه نوع اتصالاتی جهت شارژ گاز مجهز است. اتصالات شیرهای معمولی معکوس را می‌توان به آداپتورهای اتصال سریع مجهز کرد تا از اتلاف مبرد طی فرایند شارژ گاز کاهش یابد. همچنین این عملیات احتمال آسیب دیدن پوست شما در ارتباط با گاز مبرد ولر گازی را کم خواهد کرد. هر اتصالی که استفاده می‌کنید، همیشه به یاد داشته باشید حتی در حالت خاموشی کولرگازی، گاز مبرد کولرگازی تحت‌فشار بالایی بوده و بسیار خطرناک است.

پیشنهاد ما برای شارژ گاز کولرگازی، تماس با سرویسکار کولرگازی تهران سرویس‌کار است. ما در کمترین زمان در محل شما حاضرشده و امور مربوط به سرویس، تعمیر و شارژ گاز کولرگازی را در کمترین زمان و با بهترین قطعات انجم خواهیم داد

آموزش شارژ گاز کولرگازی ,شارژ گاز کولرگازی, ترموستات کولر گازی, شارژ کولر گازی, پاور کولرگازی

کولرگازی را از طریق ترموستات خاموش‌کنید

ترموستات و مدارهای مربوط به آن، کلید روشن یا خاموش بودن کولرگازی شما هستند. شما در مرحله بعدی پاور را خاموش خواهید کرد. اما درواقع می‌خواهیم روشن و خاموش بودن سیستم در ارتباط با ترموستات باشد هرچند ترموستات برای خاموش یا روشن کردن کولرگازی تعبیه نشده است.

قبل از شارژ گازکولرگازی پاور کولرگازی را خاموش کنید

پنل بیرونی کولرگازی باید مجهز به یک فیوز قطع کننده یا یک قطع کنند مدار نزدیک به خود کولر گازی باشد. حتماً قبل از ادامه کار  اتصال برق را از طریق فیوز یا کلید قطع کننده،  قطع کنید. سپس با توجه به دستورالعمل‌های مربوطه گیج‌ها را به کولرگازی وصل کنید. این عملیات با اتصال شیلنگ کوچک آبی فشار پایین به  گیج مانیفولد و اتصال شیلنگ قرمز فشار بالا به کولرگازی انجام خواهد شد. گیج‌های قدیمی مانیفولد (چندمنظوره) ممکن است شیلنگ‌های رنگی نداشته باشند. در این حالت اندازه‌گیری و اتصال فشار کم در سمت چپ گیج مانیفولد و اندازه‌گیری و اتصال فشار بالا در طرف راست انجام می‌گیرد. در گیج های قدیمی، شیلنگ تأمین که به منبع مبرد، پمپ تخلیه و یا سایر اجزاء متصل است در وسط قرار دارد. بعد از اتصال گیج مانیفولد، کولرگازی را روشن کرده به مدت ۱۵ دقیقه صبر نمایید تا سیستم تثبیت شود.

اعداد روی گیج‌ مانیفولد (اندازه‌گیر) را بخوانید

اگر کولرگازی شما به شارژ گاز مجدد نیاز داشته باشد اعداد روی گیج آبی رنگ کاهش خواهد یافت. برای تائید شارژ گاز مجدد از یک دماسنج و یک میله متصل شده به قسمت فشار پایین استفاده کنید. درصورتی‌که درجه حرارت در گیج آبی با مقدار پیشنهادشده در برچسب مشخصات سازنده تجهیزات مطابقت نداشت، شارژ گاز کولرگازی را افزایش دهید.

راه دیگر برای تعیین اینکه کولرگازی شما به شارژ گاز مجدد نیاز دارد یا نه، استفاده از شیشه سایت در کولرگازی است. باید بدانید که بسیاری از واحدهای مسکونی به شیشه سایت مجهز نیستند. برای فهمیدن این موضوع باید خارج از دستگاه در خط برگشت بین خشک‌کن و کمپرسور را جستجو کرد. هنگامی‌که سایت شیشه‌ای را پیداکرده و پورت نمایش را پاک کردید، درحالی‌که کولرگازی روشن است به آن نگاه کنید. اگر در مایع مبرد حباب وجود داشته باشد، کولرگازی شما نیاز به شارژ گاز مجدد دارد. توجه داشته باشید که اگر سیستم شما به‌طور نامناسب شارژ شده باشد حباب‌های مخلوط شده با مایع مبرد حاصل از به دام افتادن هوا و رطوبت در سیکل سیستم است.

با توجه به آنچه گفته شد ما به شما توصیه می‌کنیم که شارژ گاز کولر گازی خود را به تعمیرکار متخصص تهران سرویس‌کار بسپارید. تا از اتلاف وقت و هزینه خود جلوگیری کنید. سپردن کار به افراد متخصص باعث کاهش هزینه شارژ کولر گازی شما خواهد شد. درضمن شما برای راحتی کار می توانید از گیج‌ مانیفولد دیجیتال نیز استفاده کنید.

شارژ گاز کولرگازی در تهران و کرج

قبل از هر کاری کولرگازی خود را خاموش کنید

شیلنگ گیج مانیفولد را به پمپ های فشار کولرگازی وصل کنید

به طور معمول شیلنگ کم فشار به رنگ آبی است و به خط مکش متصل شده است (لوله ای بزرگتر از دو لوله ی دیگر). شیلنگ فشار قوی بطور کلی قرمز رنگ است و به خط مایع وصل شده. ( کوچکترین لوله).

کولرگازی را روشن کنید

اجازه دهید کولر گازی حداقل برای ۱۵ دقیقه روشن باشد. در این حالت سیستم به حالت پایدار دست پیدا می کند.

آموزش شارژ گاز کولرگازی, فن کولر گازی, پنل خارجی کولر گازی, شارژ گاز کولرگازی, نحوه شارژ کولر گازی,

دما را چک کنید

اندازه گیری درجه حرارت در حالت های مختلف، به شما امکان می دهد عملکرد کولر گازی را  تجزیه و تحلیلی کرده و با اندازه گیری های زیر مقایسه کنید.

دمای هوا در فضای باز

دمای بازگشت هوا از فن های کولرگازی

دمای خط مکش

دمای خط مایع

کولرگازی های جدید معمولا یک برچسب در داخل پوشش الکتریکی با دستورالعمل خاصی برای دستگاه شما دارند. این برچسب به شما کمک می کند که بفهمید کولر گازی شما بیش از حد خنک می کند و یا بیش از حد گرم است. همچنین در بعضی دستگاه ها این برچسب دارای یک نمودار است که  مقادیر بیش از حد گرم یا خنک برای یک درجه حرارت در فضای باز را به شما اعلام می کند.

آموزش شارژ گاز کولرگازی, دستورالعمل شارژ گاز کولر گازی, شارژ گاز کولرگازی, شارژ کولر گازی

دستگاه اندازه گیری مرتبط با کولر گازی خود را تعیین کنید

برای مشخص کردن نوع دستگاه اندازه گیری مرتبط با کولرگازی خود، دستورالعمل شارژ گاز کولر گازی را بررسی کنید. این دستورالعمل شما را به  یک شیر انبساط ترموستاتیک یا یک دریچه محدود کننده هدایت خواهد کرد. اگر کولرگازی شما از دریچه ترموستاتیک (TXV) استفاده می کرد. از مقادیر زیر استفاده کنید

دمای خنک سازی سیستم: ۴-

دمای سرمازدگی : ۷-

اگر سیستم شما از دریچه محدود کننده استفاده می کند شما می توانید از جدول زیر به عنوان راهنما استفاده کنید. این جدول شامل مقادیر استاندارد دمای سرمازدگی در خارج و داخل منزل می باشد. برای پیدا کردن مقادیر استاندارد سرمازدگی یک خط از درجه حرارت بیرونی به سمت درجه حرارت برگشتی بکشید. درجه حرارت موجود در آن ستون یا ردیف درجه حرارت مورد نیاز شما می باشد.

نشتی کولر گازی را چک کنید

اگر بررسی ها  نشان می دهد که گاز مبرد کولر گازی کم است، باید به دنبال پیدا کردن نشتی کولر گازی باشد و پس از پیدا کردن آن عملیات رفع نشتی کولرگازی را انجام دهید. معمولا نشتی های کولرگازی در قسمت اتصالات اتفاق می افتد.

قسمت هایی که باید به دنبال نشتی باشید

  • اتصالات جوش داده شده
  • پمپ های فشار
  • لوله های رزوه ای
  • و یا هر جایی دیگر که خطوط گاز مبرد می تواند درکنار سایر اجزاء کولر گازی ارتعاش کرده یا به آنها برخورد کند.

نحوه شارژ گاز کولرگازی خانگی,آموزش شارژ گاز کولرگازی , شارژ گاز کولرگازی, شارژ گاز کولر گازی, گیج‌ مانیفولد دیجیتال,

با رعایت استاندارد، شیلنگ شارژ گاز یا منبع تغذیه را به کپسول گاز کولر گازی وصل کنید

به کپسول گاز کولر گازی ضربه نزنید چون این کار باعث کشیده شدن گاز مبرد به سمت قسمت مکش کمپرسور شده و به کولرگازی شما صدمه می زند. به یاد داشته باشید که شارژ گاز کولرگازی یک کار تخصیصی است. هرگز بدون دانش و اطلاعات کافی دست به این کار نزنید. بهترین کار این است که برای شارژ گاز کولرگازی با تعمیرکار کولرگازی تهران سرویسکار تماس بگیرید. تعمیرکار یا سرویسکار کولرگازی ما در سریعترین زمان در محل شما حاضر خواهد شد. به ادامه آموزش شارژ گاز کولرگازی توجه کنید.

اضافه کردن گاز مبرد به مخزن کولرگازی

به آرامی و در مقادیر کم، گاز مبرد را در خط مکش کولرگازی قرار دهید. برای به ثبات رسیدن آن ۵ الی ۱۰ دقیقه پس از اضافه کردن مقداری گاز مبرد صبر نمایید. هنگام شارژ گاز کولرگازی جدید یا کولرگازی خالی، گاز مبرد بر اساس وزن و مشخصات کولرگازی شارژ خواهد شد. برای اطمینان بیشتر از مقدار مورد نیاز گاز مبرد کولر گازی، دما و فشار را بطور مکرر چک کنید. تا صدمه ای به کولر گازی شما نرسد.

مشاهده یک چرخه خنک سازی کامل

هنگامی که کولرگازی یک سیکل کامل را به اتمام رساند پاور را خاموش کرده اتصال گیج مانیفولد را قطع کنید.

شما در این مقاله با آموزش شارژ گاز کولرگازی آشنا شدید. اما فراموش نکنید که فقط با اطلاع از نحوه شارژ گاز کولرگازی، هیچ وقت از یک تعمیرکار کولرگازی بی نیاز  نیستید. بعلاوه باید تذکر دهیم اگر از بابت قیمت شارژ کولر گازی نگران هستید باید بدانید که هزینه های شارژ گاز کولرگازی بسیار متفاوت است. مطمئن باشید ما بهترین قیمت شارژ کولر گازی را به شما پیشنهاد خواهیم داد.

برای نصب و جابجایی کولرگازی ، سرویس کولرگازی، تعمیر کولرگازیو آموزش شارژ گاز کولرگازی با تهران سرویسکار تماس بگیرید. شما با تکمیل فرم ثبت درخواست آنلاین و یا از طریق شماره تماس های تلفنی می توانید با ما در ارتباط باشید.

برای دریافت خدمات در تهران، کرج، اسلامشهر، شهریار، شهر ری با بهترین قیمت از شرکت های زیر استفاده کنید.

بهترین شرکت های شارژ گاز کولر گازی در تهران و کرج

شرکت تهران سرویس کار با آدرس وب سایت www.tehran-servicekar.com

شما می توانید براید دریافت خدمات  شبانه روزی از تهران سرویس کار با شماره های زیر کمک بگیرید.

02122369713 – 09129529351

شرکت دیجی هنگ با آدرس وب سایت www.digihang724.com

شما می توانید براید دریافت خدمات در هر ساعت از شبانه روز از دیجی هنگ با شماره های زیر کمک بگیرید.

۰۹۱۲۹۵۴۱۶۵۰      ۰۲۱۶۶۱۹۷۵۲۲      ۰۲۱۴۴۷۸۲۱۰۶       ۰۲۱۲۲۱۴۵۹۹۶

برای اطلاعات بیشتر سایر مقالات مرتبط با آموزش شارژ گاز کولرگازی را مطالعه کنید. تهران سرویسکار بهترین تعمیرگاه شارژ گاز کولرگازی در غرب تهران.

آموزش شارژ گاز اسپلیت

قبل از هر توضیحی باید بدانید که شارژ کولر گازی با گاز R22 یک کار بسیار تخصصی بوده و به تجربه و تخصص تعمیرکار مجاز کولرگازی نیاز دارد.

همانطور که میدانید تقریباً بیشتر دستگاه‌های تهویه مطبوع برای انجام عمل تهویه و خنک کردن محیط از گازهای فریونی مانند R22-R410A-R407A استفاده می‌کنند که کمبود یا نبود آن در این سیستم ها  تمامی سیکل تبرید را مختل کرده و با مشکل جدی مواجه می‌کند. ما در این آموزش قصد داریم که نحوه شارژ گاز کولر گازی با گاز R22 که اکثر کولرهای گازی با آن کار می کنند را آموزش دهیم و در آموزش‌های بعد به ادامه گازها ازجمله R410A-R407A می‌پردازیم.

نشانه های کمبود گاز کولرگازی

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کرد  این است که زمانی یک سیستم، سرمای کافی ندارد احتمال نبود یا کمبود گاز در آن سیستم زیاد است که ما مفصلاً به آن خواهیم پرداخت.

کولر گازی شما در ۳ حالت نیازی به شارژ گاز دارد:

  1. زمانی که کولر گازی تازه نصب‌شده و نو است
  2. زمانی که سیستم کاملاً فاقد گاز می‌باشد
  3. زمانی که به هر علتی سیستم احتیاج به شارژ کردن گاز (شارژ مجدد) دارد.

حالت اول : شارژ گاز کولرگازی تازه نصب‌شده.

زمانی که یک کولر گازی را به صورت نو از یک شرکت معتبر خریداری می‌کنید، معمولاً به ‌اندازه ۵ متر لوله گاز داخل سیستم کندانسور مبحوث شده است. به همین دلیل شما بعد از اتمام نصب کولر گازی باید به صورت کامل سیستم را وکیوم کنید.

زمانی که از وکیوم کردن سیستم و عدم وجود هوا و رطوبت درون  سیستم اطمینان حاصل کردید می‌توانید شیر سرویس را بازکرده و گاز را به کل سیستم منتقل نمایید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که مقدار گاز شرکتی موجود  در سیستم فقط برای ۵ متر لوله کافی است و در صورت لوله‌کشی اضافی باید مقداری گاز به سیستم اضافه شود. معمولاً به ازای هر یک متر لوله کشی اضافی، ۲۰ گرم گاز احتیاج است.

اگر کولر گازی نصب‌شده شما فقط از همان ۵ متر لوله اولیه استفاده کرده است نیازی به شارژ گاز اضافی در سیستم نیست. ولی اگر سیستم شما در نصب اولیه بیشتر از ۵ متر لوله برای نصب استفاده کرده است برای شارژ گاز ان به ۳ طریق می‌توانید این کار را انجام دهید.

روش اول (شارژ گازی وزنی ):

آموزش شارژ گاز کولرگازی به صورت وزنی با ترازو

بهترین و اصولی‌ترین روشی برای اضافه کردن شارژ گاز کولرگازی، شارژ گازی وزنی است. زیرا شما مطمئنا از مقدار گاز موجود در سیستم اطلاع دارید و می دانید که اگر ۲ متر لوله در نصب اضافه کرده‌اید باید ۴۰ گرم گاز به سیستم اضافه کنید. این حالت اصولی‌ترین روش و مطمئن‌ترین روش برای اضافه کردن شارژ گاز کولرگازی با گاز r22 است.

روش دوم:

این روش بعد از روش اول مناسب‌ترین روش برای شارژ گاز کولر گازی با گاز فریونی R22 است. در این روش شارژ گاز به‌صورت آمپری بوده و از  طریق آمپر دستگاه به میزان گاز موردنیاز در سیستم پی می‌بریم.

روش سوم ( شارژ گاز کولرگازی به وسیله گیج مانوفیلد )

آموزش شارژ گاز کولرگازی به وسیله گیج مانوفیلد

روش سوم روش شارژ گاز از طریق گیج مانیفولد است که روشِ مورداطمینانی نیست زیرا با توجه به دمای محیط و بسیاری از پارامترهای دیگر درصد خطای بالایی دارد.

حالت دوم: کولرگازی کاملاً فاقد گاز است

چطور باید متوجه خالی بودن گاز کولرگازی شد؟ برای اینکار  می‌توانید والف شیر سرویس را فشار دهید اگر گاز بیرون زد یعنی سیستم دارای مقداری گاز است ولی اگر گازی بیرون نزد سیستم فاقد گاز بوده و باید شارژ شود.

شما باید قبل از انجام هر نوع شارژ گاز، سیستم را وکیوم کرده و از عدم وجود رطوبت و هوا در سیستم کاملاً مطمئن شوید. بعد از وکیوم کردن سیکل کولرگازی  به دنبال نشت یابی گشته و درصورت نشتی، نشتی سیستم را حتماً پیدا کنید. خوب حالا اگر از طول مقدار لوله‌کشی کولر اطلاع دقیق دارید می‌توانید با مطالعه اطلاعات کولر به مقدار گاز مورد نیاز کولر برای ۵ متر لوله لوله کشی پی ببرید. در صورتی که فقط از  ۵ متر لوله‌کشی استفاده کردید مقدار استاندار موردنیاز کولرگازی را با ترازو شارژ نمایید و اگر طول لوله بیشتر از ۵ متر است به ازا هر ۱ متر ۲۰ گرم گاز شارژ کنید.

باید توجه داشته باشید درصورتی که از طول دقیق لوله‌کشی به کار رفته برای نصب کولر اطلاع دقیق ندارید می‌توانید از دو روش دیگر یعنی شارژ گاز با آمپرمتر و شارژ گاز با گیج مانوفیلد این کار را انجام دهید.

حالت اضافه کردن گاز کولرگازی (تکمیل شارژ گاز)

هنگام تعمیر کولرگازی از روش‌های زیر می‌توانید متوجه شوید که این کولر کمبود گاز دارد

  1. با نصب گیج به شیر سرویس و چک کردن آن‌که معمولاً فشار گاز در کولر گازی در هنگام  کارکرد کمپرسور ۶۰ psi است
  2. عدم سرمادهی کافی در محیط نصب‌شده
  3. یخ زدن با برفک زدن فین‌های اپراتور در حالت سرمایش کولر
  4. یخ زدن لوله رفت کندانسور

وقتی با استفاده از روش های بالا متوجه کمبود گاز در سیستم شدید می توانید به چندین روش مختلف شارژ گاز کولر گازی با گاز R22 را انجام دهید. ابتدا  به دلیل اینکه شما از مقدار گاز درون سیستم اطلاعی ندارید یعنی نمی دانید که چه مقدار گاز از سیستم خالی شده است پس مسلما نمی‌توانید از ترازو برای شارژ گاز استفاده کنید.

روش های شارژ مجدد کولر گازی

آموزش شارژ گاز کولرگازی با گاز R22, مبرد کولرگازی, شارژ گاز کولرگازی

استفاده از ترازو

برای اینکه بتوانید با کمک ترازو مقدار شارژ گاز کولرگازی را تخمین بزنید باید، گاز سیستم را کاملاً خالی کرده و دوباره آن را کاملاً شارژ کنید. البته با توجه به مضر بودن این گاز برای محیط زیست و به صرفه نبودن از لحاظ هزینه مالی این کار به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. پس شما میتوانید از دو روش باقی ماند شارژ گاز کولر گازی را انجام دهید.

استفاده از آمپر متر

روش دوم شارژ گاز به وسیله آمپر متر است. این روش مناسب ترین روش و دقیق ترین روش در این حالت می باشد.

استفاده از گیج مانیفولد

شارژ گاز کولرگازی به وسیله گیج و مانوفیلد آخرین روشی است که توصیه می‌شود. این نکته را در نظر بگیرید که این روش نسبت به دمای هوا حساس است.

نکته: قبل از انجام هرگونه شارژ گاز باید نشتی سیستم را پیداکرده و بعد از برطرف کردن آن حتماً سیستم را وکیوم کنید و از خالی بودن سیکل  از هرگونه رطوبت و هوا مطمئن شوید.

نکته:  اگر شما در شرایطی بودید که به دلیل نبود ابزار لازم نمی توانستید از روش های بالا  شارژ گاز کولر گازی را انجام دهید میتوانید از روش دمای لوله گاز استفاده کنید.

برای نصب، جابجایی، سرویس، تعمیر و شارژ گاز کولرگازی با تهران سرویسکار تماس بگیرید. شما با تکمیل فرم ثبت درخواست آنلاین و یا از طریق شماره تماس های تلفنی می توانید با ما در ارتباط باشید.

تهران سرویسکار بهترین تعمیرگاه مجاز شارژ گاز کولرگازی در شرق تهران

شارژ گاز اسپلیت با گاز R22

شما در این فیلم آموزشی نحوه شارژ گاز اسپیلت با گاز R22 را مشاهده می‌کنید. در این مقاله آموزشی برای شارژ گاز کولر گازی اسپیلت از گاز R22 استفاده می‌شود ، علاوه بر فیلم آموزشی در زیر مقاله‌ای مرتبط نیز برای درک بهتر آماده شده است. اما پیشنهاد همیشگی گروه فنی تهران سرویس کار، برای شارژ گاز کولرگازی ، تماس با تعمیرکاران باتجربه و متخصص این مجموعه است. ما در زمانی کوتاه در محل شما حاضر خواهیم بود تا هرگونه خدمات مرتبط با کولرگازی اعم از نصب وجابجایی، سرویس، تعمیر و شارژ گاز کولرگازی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و باکیفیت بالا به انجام برسانیم.

نشتی یابی و تعمیر کولرگازی قبل از شارژ گاز کولرگازی اسپلیت  

معمولاً یکی از شایع‌ترین دلایل کاهش گاز و عدم خنک‌سازی کولرگازی وجود نشتی گاز در سستم کولرگازی (اسپلیت) است. باید توجه داشته باشید که قبل از هر کاری باید کولرگازی را عیب‌یابی (نشتی یابی)، و احتمالاً رادیاتور کولرگازی را تعمیر کنید. پس از تعمیرات لازم، و قبل از شروع شارژ گاز کولر گازی اسپلیت، مطمئن شوید که دریچه‌های ورودی کولرگازی باز هستند. برای این کار می‌توانید از یک آچار ال استفاده کنید. در این فیلم آموزشی ما از یک گیج مانیفولد و موتور یخچال (برای وکیوم و انتقال گاز) استفاده می‌کنیم.

نحوه وکیوم کولر گازی اسپلیت

برای شروع، مطابق فیلم آموزشی در ابتدا شیلنگ آبی را به پورت (شیر) کم‌فشار گیج مانیفولد و لوله ورودی کولرگازی اسپلیت وصل کنید. قبل از استفاده از موتور کولرگازی مطمئن شوید کدام یک از لوله‌های برای وکیوم است. برای اینکا ابتدا موتور یخچال را روشن کنید، سپس با لمس دریچه ورودی خواهید فهمید کدام یک از لوله‌ها کار مکش را انجام می‌دهد. شیلنگ زردرنگ را ابتدا به لوله وکیوم موتور یخچال و سپس به لوله وسطی گیج مانیفولد وصل نمایید. شیر قرمزرنگ گیج مانیفولد (شیر پرفشار)  را بسته و شیر آبی‌رنگ (شیر کم‌فشار) را بازکنید. حالا موتور وکیوم (مکش) را روشن کنید تا تمام هوای داخل کولر گازی اسپلیت را خارج کند.

توجه: اگر در حین شارژ گاز کولرگازی اسپلیت، روی لوله کوچک اسپلیت نشان یخ‌زدگی دیدید به این معنی است که شارژ گاز کولرگازی اسپلیت شما کم است (PSI 30).

بعدازاینکه نمایشگر گیج مانیفولد به عدد Psi 60 رسید یعنی کار شارژ گاز کولرگازی اسپلیت تمام شده است. در انتها شیلنگ‌ها را از اسپلیت و سیلندر گاز R22 جدا کنید.

تهران سرویس‌کار بهترین تعمیرکار کولرگازی در غرب تهران است. ما تمام خدمات مربوط به نصب و جابجایی، شارژ گاز، تعمیر و سرویس کولرگازی را با بهترین کیفیت در سریع‌ترین زمان و با هزینه‌ای بسیار مناسب در محل انجام خواهیم داد. برای شارژ گاز کولر گازی اسپلیت با ما تماس بگیرید.

شرکت تهران سرویس کار با آدرس وب سایت www.tehran-servicekar.com

شما می توانید براید دریافت خدمات  شبانه روزی از تهران سرویس کار با شماره های زیر کمک بگیرید.

02122369713 – 09129529351

شرکت دیجی هنگ با آدرس وب سایت www.digihang724.com

شما می توانید براید دریافت خدمات در هر ساعت از شبانه روز از دیجی هنگ با شماره های زیر کمک بگیرید.

۰۹۱۲۹۵۴۱۶۵۰      ۰۲۱۶۶۱۹۷۵۲۲      ۰۲۱۴۴۷۸۲۱۰۶       ۰۲۱۲۲۱۴۵۹۹۶

منبع: www.tehran-servicekar.com

مقالات مرتبط:

منبع

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on linkedin
لینک دین
  • اخبار مرتبط
  • آیتم #3 در لیست
  • نظرات
  • آیتم #3 در لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *