تزریق چربی در تهران چیست و کاربرد تزریق چربی چیست

آیا در مورد تزریق چربی سوالات زیادی در ذهنتان دارید؟

راجع به کاربردها و عوارض تزریق چربی چیزی نمی دانید؟

طی این مقاله به تمام سوالات شما درباره تزریق چربی پاسخ خواهیم داد

طی سال های اخیر تعداد مراجعین برای انجام تزریق چربی صورت و بدن به شکل قابل توجهی افزایش یافته است

و اتفاقا تزریق چربی نسبت به سایر روش ها برای رفع چین و چروک صورت و همچنین فرم دهی اندام بدن بسیار بهتر و ایمن تر می باشد

ولی شاید هنوز برای برخی سوال باشد که تزریق چربی چیست؟

طی این مقاله به این سوال پاسخ داده و همچینن راجع به کاربردهای تزریق چربی و عوارض تزریق چربی صحبت خواهیم کرد پس تا پایان با ما همراه باشید.                                                                              تزریق چربی چیست؟
مزایای تزریق چربی
کاربرد های تزریق چربی
عوارض تزریق چربی

دیگر خدمات زیبایی و پوست آوا بیوتی

تزریق چربی چیست؟

شاید تا بحال روش های مختلفی برای جوانسازی پوست صورت و سایر اندام های بدن شنیده باشید، ولی روش تزیق چربی برای فرم دهی به اندام و جوانسازی پوست بهترین تکنیک می باشد، چراکه دارای ایمنی و خطر کمتری بوده و نتیجه کار بسیار طبیعی و مطلوب خواهد بود.

تزریق چربی جدیدترین متد برای فرم دهی و اصلاح نواقص بدن می باشد، البته در چندین دهه گذشته تعداد محدودی عمل تزریق چربی برای اصلاح نواقص بدن انجام شده ولی طی سال های گذشته تزریق چربی بدلیل نتایج مطلوب به یکی از پرطرفدار ترین عمل های زیبایی تبدیل شده است.

و اما تزریق چربی چیست؟

در روش تزریق چربی، از بخش هایی که دارای میزان چربی بیشتری می باشد مثل ران، شکم یا… چربی برداشته می شود و به قسمت های مورد نظر که قصد داریم افزایش حجم داشته باشند تزریق می گردد.

همچنین به منظور رفع چین و چروک و خطوط روی صورت نیز می توانند تزریق گردند، البته در اینجا لازم به ذکر این تزریق چربی می تواند به تنهایی و یا با دیگر روش های جوانسازی پوست مانند لیفت صورت نیز انجام شود.

شاید بپرسید که چرا از چربی بدن خود فرد برای تزریق استفاده می شود؟

در پاسخ باید بگوییم اتفاقا از مهم ترین دلایل کم خطر بودن این روش استفاده از چربی بدن فرد می باشد چراکه دیگر نگرانی بابت ایجاد حساسیت، آلرژی و… وجود نخواهد داشت، احتمالا تا بحال شنیده اید که در برخی از عمل های پیوند اعضا مثل پیوند کلیه ممکن است بدن عضو جدید را نپذیرد و اصطلاحا ان را پس بزند.

دقیقا این اتفاق ممکن است در تزریق چربی نیز اتفاق بیفتد، به همین دلیل لازم است تا از چربی بدن فرد برای تزریق به بخش های مورد نظر استفاده شود.

مزایای تزریق چربی

در تکنیک تزریق چربی بدلیل استفاده از چربی بدن فرد هیچگونه آلرژی و عوارض جانبی وجود نخواهد داشت.

افرادی که قصد افزایش حجم در برخی از اندام ها را دارند ماندگاری تکنیک تزریق چربی در مقایسه با تزریق ژل یا روش های دیگر بسیار بیشتر می باشد و همچنین امکان چند بار ترمیم نیز وجود دارد

کاربرد های تزریق چربی

تزریق چربی برای طیف وسیعی از اهداف جوانسازی و زیبایی نیز کاربرد دارد، زیرا همانطور که گفته شد نسبت به دیگر روش ها دارای عوارض بسیار کمتری بوده و نتایج حاصل طبیعی می باشد

از جمله کاربرد های تزریق چربی می توان به موارد زیر اشاره کرد

☘ تزریق چربی به صورت برای از بین بردن چین و چروک های ناشی از افزایش سن

☘ تزریق چربی به گونه برای برجسته کردن گونه ها و ایجاد ظاهر زیباتر

☘ تزریق چربی به زیر چشم و اطراف آن برای از بین بردن چروک های اطراف چشم و همین طور برطرف کردن گودی چشم

☘ تزریق چربی به لب برای برجسته کردن و افزایش حجم لب ها

☘ تزریق چربی به سینه برای افزایش حجم سینه و بازسازی آن

☘ تزریق چربی به باسن برای برجسته سازی باسن

☘ تزریق چربی برای از بین بردن جای زخم های قدیمی یا اسکار و یا جوش

☘ تزریق چربی برای درمان نواقص مادرزادی

☘ تزریق چربی به پشت دستها برای ایجاد ظاهر زیباتر

عوارض تزریق چربی

بسیاری از مراجعین و کاربران راجع به عوارض تزریق چربی از ما می پرسند، در این بخش بطور مفصل راجع به عوارض ناشی از تزریق چربی توضیح خواهیم داد.

یکسری از عوارض تزریق چربی طی چند روز بعد از تزریق بروز می کنند ولی برخی دیگر ممکن است بعد از گذشت مدا طولانی پس از تزریق مشخص گردد، از جمله عوارض تزریق چربی طی چند روز اول درمان احساس درد و تورم می باشد که البته با مصرف دارو  و مسکن های معمولی برطرف می گردد.

همچنین استفاده از کمپرس آب سرد طی 48 ساعت بعد از تزریق چربی به منظور کاهش میزان تورم و التهاب نواحی درمان توصیه می گردد، یکی از مهم ترین عوارض تزریق چربی که طی بلند مدت ممکن است بوجود آید، تشکیل کیست چربی می باشد.

در نواحی درمان به دلیل تزریق حجم زیاد چربی در ناحیه محدود امکان ایجاد کیست و نکروز پوست نیز وجود دارد، البته در صورت بروز کیست به روش های مختلف قابل درمان می باشند.

یکی دیگر از عوارض تزریق چربی ایجاد عفونت در ناحیه ای که چربی برداشته شده می باشد، این مورد با رعایت نکات بهداشتی و استریل موضع درمان به راحتی قابل جلوگیری می باشد، تجمع مایعات در محل انتقال دهنده چربی از دیگر عوارض تزریق چربی می باشد که برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی حداقل 1 هفته قبل از تزریق چربی می بایست مصرف داروهای ضد انعقاد خون نظیر آسپرین قطع گردد.

همچنین استفاده از گن حداقل بهمودت 3 هفته بعد از درمان در جلوگیری از تجمع مایعات و کاهش سایز بسیار موثر و ضروری می باشد، یکی از عوارض تزریق چربی که نسبت به سایر موارد قدری حساس تر است بروز آمبولی چربی می باشد.

ایجاد آمبولی می تواند بر اثر استفاده از سوزن های نوک تیز باشد، استفاده از کانولاهای غیر نوک تیز و تکنیک غیر تهاجمی موجب می شود که عروق خونی بزرگ آسیب ندیده و از عارضه فوق جلوگیری شود، ایجاد ناهمواری های سطحی در محل درمان مخصوصا در اطراف چشم و لب یکی دیگر از موارد عوارض تزریق چربی می باشد

استفاده از کانول های باریک تر برای تزریق و استحصال چربی از بروز برجستگی ها و ناهمواری ها جلوگیری می کند.

☕ پیشنهاد مطالعه مقاله

تزریق چربی به سینه

! ! ! یک پیشنهاد ویژه و تخفیفدار برای کاربران سایت آوا بیوتی ! ! !

تخفیف ویژه و باورنکردنی خدمات مزونیدلینگ در مرکز زیبایی آوا بیوتی

رفع جای جوش – رفع لک – رفع چین و چروک و افتادگی پوست

☕ پیشنهاد مطالعه مقاله

تزریق چربی به زیر چشم

سخن آخر

در حال حاضر جدیدترین و کم خطر ترین تکنیک به منظور جوانسازی پوست صورت و بدن، رفع خطوط و چاله های ایجاد شده بر اثر جوش و افزایش حجم قسمت های مختلف بدن به شکل طبیعی، تزریق چربی می باشد.

البته هر عمل زیبایی دارای یکسری عوارض نیز می باشد و عوارض تزریق چربی نیز با روش هیا مختلف قابل پیشگیری می باشند.

اگر تصمیم گرفته اید تزریق چربی انجام دهید، به دلیل حساسیت زیاد این عمل، نباید توسط متخصصین کم تجربه و مراکز نا معتبر صورت گیرد، تمام متخصصین زیبایی آوا بیوتی دارای سال ها تجربه در زمینه انجام تزریق چربی و جوانسازی می باشند

برای انجام مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید

مراقب سلامت و زیبایی خود باشید ❤

منبع

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on linkedin
لینک دین
  • اخبار مرتبط
  • آیتم #3 در لیست
  • نظرات
  • آیتم #3 در لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *