بوتاکس چیست و چه کاربردی دارد عوارض بعد از بوتاکس چیست

شاید برای شما هم سوال باشد که بوتاکس چیست؟

عوارض و کاربرد های بوتاکس چیست؟

طی مقاله به تمام این سوالات و بیشتر پاسخ خواهیم داد

گر می خواهید بطور کامل بدانید بوتاکس چیست حتما مقاله حاضر را تا انتها بخوانید تا علاوه بر پاسخ سوال بوتاکس چیست با عوارض بوتاکس و کاربردهای بوتاکس آشنا شوید.

برای شروع خوب است بدانید که بوتاکس یکی از خدمات پرطرفدار زیبایی است که در بهترین مراکز تزریق بوتاکس تهران بصورت حرفه ای انجام می شود.

در ادامه با ما همراه باشید تا به توضیح مفصل در مورد بوتاکس کاربردها و عوارض آن بپردازیم.

آنچه در این مقاله می خوانید

بوتاکس چیست؟
سم بوتولینیوم چه ارتباطی با بوتاکس دارد؟
تفاوت بوتاکس با تزریق ژل چیست؟
آیا تزریق بوتاکس باید توسط پزشک انجام شود؟
بهترین مرکز برای تزریق بوتاکس کجاست؟
بوتاکس چه عوارضی دارد؟
بوتاکس برای چه کسانی اصلا توصیه نمی شود؟
کاربردهای تزریق بوتاکس چیست؟

دیگر خدمات مرکز زیبایی آوا بیوتی

بوتاکس چیست ؟

تزریق بوتاکس در واقع تزریق سم به ناحیه‌ای از بدن می باشد که باعث فلج شدن و از کار افتادن حرکت عضلات آن ناحیه می می شود

صبر کنید!!!

منظور هر سمی نیست. برای تزریق بوتاکس از سم بوتولینوم استفاده می شود.

خوب است بدانید، سم بوتولینیوم سمی است که گاها در اثر فساد مواد غذایی مانند تن ماهی به وجود می آید.

شاید با تعریف بالا از بوتاکس بترسید اما تزریق بوتاکس کاملا کنترل شده انجام می‌شود و فلج شدن ناحیه ای از صورت به شکل موضعی انجام خواهد شد. بنابراین این موضوع کاملاً با فلج شدن بدن و از دست رفتن و کنترل اعضای دیگر بدن کاملاً متفاوت می باشد.

خوب تا اینجای کار مقداری با بوتاکس چیست آشنا شدید. در ادامه بیشتر با این نوع عمل زیبایی عوارض و کاربردهای بوتاکس اشنا خواهید شد.

سم بوتولینیوم چه ارتباطی با بوتاکس دارد ؟

این سم که در اثر فساد مواد غذایی مانند تن ماهی به وجود می آید زمانی که وارد بدن می شود باعث فلج شدن ماهیچه های بدن می گردد.

بنابراین پزشکان از این موضوع ایده گرفتند و به صورت کاملا کنترل شده مقداری کوچک از این سم را در قسمتی از صورت وارد می کنند تا ماهیچه های آن قسمت که فاعلیت بیشتری نسب به نواحی دیگر داشته و باعث ایجاد چین و چروک و.. شده از کار بیفتد و حالت انقباض خود را از دست بدهد.

بنابراین اگر چین و چروکی در قسمتی از صورت شما وجود داشته باشد تزریق بوتاکس می تواند در کنترل و بهبود این چین و چروک ها به شما کمک کند. برای دریافت مشاوره رایگا همین حالا تماس بگیرید.

تفاوت بوتاکس با تزریق ژل چیست ؟

حالا که با تزریق بوتاکس چیست آشنا شدید، قبل از اینکه به کاربردها و عوارض بوتاکس بپردازیم خوب است مقداری در مورد تفاوت بوتاکس و تزریق ژل بدانید.

تزریق ژل و بوتاکس دو موضوع کاملا متفاوت می باشد.

در واقع تزریق ژل وارد کردن ماده ای سازگار با پوست به ناحیه هایی از بدن است که پزشک تشخیص داده است آن ناحیه ها نیاز به پر کردن دارند. مثلاً قسمتی از صورت که دارای فرورفتگی و گودی است با تزریق ژل پر می شود اما تزریق بوتاکس وارد کردن ماده سمی به نام بوتولینیوم است که باعث از کار افتادن ماهیچه ها پرکار در قسمت مشخص شده بدن می باشد و  این دو موضوع کاملاً با هم متفاوت می باشند.

آیا تزریق بوتاکس باید توسط پزشک انجام شود ؟

مراقب باشید. تزریق بوتاکس باید توسط پزشک متخصص صورت بگیرد. پزشکی که کاملا با آناتومی صورت آشنا بوده و دارای مدرک پزشکی معتبر باشد تا از عوارض بوتاکس جلوگیری شده و بتوان از کاربردهای آن بطور کامل استفاده کرد.

بهترین دکتر برای تزریق بوتاکس

زیرا بوتاکس برای برخی از افراد ایجاد حساسیت می کند و این حساسیت ممکن عوارض پایداری را در برخی افرا ایجاد نماید. از طرفی دیگر انجام غیر استادندارد این عملیات زیبایی نیز می تواند زیبایی افراد را تحت تاثیر قرار بدهد.

بنابراین پیدا کردن بهترین دکتر برای تزریق بوتاکس یکی از اولین و مهم ترین کارهای شما قبل از بوتاکس است.

شما در بهترین کلینیک تزریق بوتاکس در تهران بعد از معاینه دقیق و دریافت مشاوره رایگان توسط دکتر و تشخیص مفید یا مضر بودن آن برای شما تحت درمان قرار خواهید گرفت.

متاسفانه برخی از مراکزی که پزشکی متخصص در این زمینه ندارند با تزریق بوتاکس بدون تخصص مشکلاتی را برای متقاضیان گرامی به وجود آورده‌اند بنابراین اگر تمایل و قصد تزریق بوتاکس را دارید حتماً باید این کار را توسط یک مرکز معتبر زیبایی و پزشکی مانند آوا بیوتی انجام دهید.

بهترین مرکز برای تزریق بوتاکس کجاست؟

به جرات بعد از 10 سال خدمات با کیفیت و راضیت مندی تمام مشتریان می توان گفت که بهترین مرکز تزریق بوتاکس در تهران مرکز زیبایی آوا بیوتی می باشد.

این مرکز در خیابان سهروردی و منطقه عباس آباد تهران قرار دارد. با توجه به اینکه تقاضای زیادی برای تزریق بوتاکس و انجام خدمات زیبایی وجود دارد بهتر است برای نوبت گرفتن و دریافت مشاوره رایگان هر چه زودتر اقدام کنید و با ما تماس بگیرید.

عوارض بوتاکس ؟

با توجه به موارد توضیح داده شده و آن که تزریق بوتاکس، تزریق یک ماده شیمیایی به نام بوتولنیوم به بدن می باشد امکان دارد افرادی به این ماده حساسیت داشته باشند.

بنابراین از عوارض بوتاکس می توان حساسیت و ایجاد سوزش و خارش را نام برد اما باید توجه داشته باشید که این عارضه برای همه نمی باشد و برخی از افراد به دلیل حساسیت دچار این عارضه می شوند.

برای استفاده از خدمات زیبایی بوتاکس می توانید از کم عارضه ترین و بهترین برند های بوتاکس مثل بوتاکس زئومین آلمان استفاده کنید.

☕ پیشنهاد مطالعه مقاله

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

عوارض کوتاه مدت تزریق بوتاکس چه تفاوتی با عوارض بلند مدت آن دارد؟

عوارض کوتاه مدت تزریق بوتاکس دقیقاً در زمان تزریق به وجود می آید مانند سوزش و خارش و تورم. چرا؟

زیرا ماده ای خارجی را وارد بدن کرده‌ ایم که این ماده سمی می باشد. بنابراین بدن در زمان ورود آن ماده از خود واکنش نشان می دهد که این واکنش ها کوتاه مدت هستند و در عرض چند روز (حدودا 10 روز) از بین خواهند رفت.

اما عوارض بلندمدت تزریق بوتاکس متفاوت است ؟

از جمله عوارض بلند مدت تزریق بوتاکس، می‌توان به از کار افتادن دائمی ماهیچه هایی که بوتاکس تزریق شده است اشاره کرد.

مثلا شاید برای یک فرد اصلاً مهم نباشد که عضلات پیشانی او به هیچ عنوان امکان حرکت نداشته باشد و تنها مسئله مهم زیبایی ظاهر او باشد، اما اگر از کار افتادن دائمی ماهیچه های صورت برای شما مهم است باید این نکته را نیز در نظر بگیرید. حتما قبل از بوتاکس از مشاوره رایگان ما استفاده کنید. همین الان تماس بگیرید.

بوتاکس برای چه کسانی اصلا توصیه نمی شود ؟

کودکان زیر ۱۸ سال به هیچ عنوان نباید بوتاکس تزریق کنند زیرا عضلا صورت آنها به مقدار کافی هنوز رشد نکرده است و در صورت تزریق بوتاکس و فلج شدن قسمتی از صورت می تواند اثرات مخربی را در آینده داشته باشد.

همچنین خانم های حامله و باردار به دلیل تغییرات شیمیایی و هورمونی که در بدن آنها صورت می گیرد تزریق بوتاکس برایشان مضر می باشد بنابراین به هیچ عنوان نباید بوتاکس تزریق کنند.

و در نهایت افرادی که به بوتاکس حساسیت دارند نباید بوتاکس تزریق کنند و همچنین افرادی که دارای بیماری های قلبی و عروقی هستند نیز باید از تزریق آن خود داری کنند.

کاربردهای بوتاکس چیست ؟

تزریق بوتاکس کاربردهای زیادی دارد. از جمله کاربردهای بوتاکس می توان به رفع چین و چروک پیشانی، از بین رفتن آثار پنجه کلاغی یا  درمان چروک دور چشم، درمان تعریق زیر بغل و کف دست و بالا بردن ابرو بدون جراحی اشاره کرد.

همچنین به کمک تزریق بوتاکس می توانیم به تغییر حالت صورت نیز کمک کنیم مثلاً کسی که ابروهای افتاده دارد می تواند با تزریق بوتاکس و تغییر در زاویه قرار گیری عضلات پیشانی به بالا رفتن ابرو و اصطلاحاً هشتی شدن آن کمک کند.

البته باید در نظر بگیرید که کاربردهای بوتاکس فقط برای زیبایی نیست در موارد دیگر نیز کاربردهای اساسی دارد. بنابراین اگر قصد دارید بوتاکس انجام دهید باید دقیقا بدانید بوتاکس برای شما مفید و یا مضر می باشد. بنابریان قبل از هر کاری حتماً باید با پزشکی مجرب و کارآزموده مشورت کنید.

دریافت مشاوره بوتاکس

امیدواریم با مطالعه مقاله بوتاکس چیست اطلاعا مفیدی در مورد بوتاکس، عوارض بوتاکس و کاربردهای بوتاکس بدست آورده باشید.

درصورتی که نیاز به هر نوع مشاوره ای در زمینه بوتاکس دارید همین الان با ما تماس گرفته و یا نظرات و سوالات خود را در قسمت نظرات همین صفحه درج نمایید.

 

منبع

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on linkedin
لینک دین
  • اخبار مرتبط
  • آیتم #3 در لیست
  • نظرات
  • آیتم #3 در لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *