آیا وجود تمساح در دریاچه چیتگر واقعیت دارد؟ | تصاویری از رد تمساح در دریاچه چیتگر

آیا وجود تمساح در دریاچه چیتگر واقعیت دارد؟ | تصاویری از رد تمساح در دریاچه چیتگر |تعطیلی موقت دریاچه چیتگر |آسیب رساندن تمساح به یک شهروند

در چند روز اخیر خبر دیده شدن یک تمساح و یا جانوری شبیه به سوسمار در شبکه های اجتماعی و مجازی وجود دارد این اخبار در ابتدا از مشاهده و عکس یکی از شهروندان تهرانی شروع شده است در این عکس دیده شده است که جانوری شبیه به تمساح و یا ماهی سرسوسماری در آب دریاچه چیتگر در حال شنا است چند روز پس از انتشار این اخبار به رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران از وجود ردپای تمساح در اطراف دریاچه چیتگر گزارش داده است.

تعطیلی موقت دریاچه چیتگر به دلیل وجود ردپای تمساح

به دلیل اینکه خبر وجود تمساح در دریاچه چیتگر در رسانه‌ها بازخورد زیادی به همراه داشت باعث شد مدیران دریاچه‌ چیتگر اقدام به تعطیلی موقت این دریاچه کنند مدیر روابط عمومی مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه خلیج فارس به خبرنگار به ایران گفت تا زمان قطعیت رسیدن وجود امسال در دریاچه چیتگر اجازه هیچ اظهار نظری نداریم اما برای انجام عملیات عمرانی دریاچه چیتگر تعطیل شده است.

تمامی کارشناسان محیط زیست استان تهران برای تحقیق در رابطه با وجود تمساح در دریاچه چیتگر به محیط دریاچه چیتگر رفتند اما اثری از وجود تمساح در دریاچه چیتگر مشاهده نکردند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان تهران درباره وجود ردپای تمساح دریاچه چیتگر گفته است که تا الان دوباره کارشناسان ما به دریاچه چیتگر رفتند و بازدید کلی انجام دادند ولی این کار نتیجه نداشته و اثری از تمساح نبوده است.

هیئت رئیسه شورای شهر تهران معتقد است که احتمال دارد تمساح خانگی قاچاق که این روزها بسیار در ایرانیان رواج پیدا کرده است توسط یک شهروند غیرمسئول در دریاچه چیتگر رها شده است.

وی گفت قرار است با طعمه گذاری و با دستگاه کاوشگر موجی کف دریاچه را جستجو کنند تا خیال مردم راحت شود.

از آنجا که در ایران خریدن تمساح کار ساده ای می باشد احتمال رهاکردن تمساح در چیتگر زیاد است.

حدود شش سال گذشته داشتن تمساح قاچاق خانگی در کشور ایران بیشتر شده است و می توان به راحتی تمساح موردنظر را از قاچاقچیان خرید و به راحتی در دریاچه چیتگر آزاد کرد.

شهرداری کارشناس حیات وحش گفته است که امکان زنده ماندن در آب و هوای شهری مثل تهران برای تصاحب وجود ندارد از آنجا که تنها خزنده ای می باشد که با شش نفس می کشد و سرمای هوا باعث می شود وحشیگری و در اندخوی تمساح از بین برود امکان زنده ماندن این حیوان صفر می باشد.

با وجود آب و هوای تهران تمساح نمی تواند بیشتر از ده روز زنده بماند
شهرداری تهران با تاکید کردن بر اینکه تمساح نمی تواند بیش از ۱۰ روز در شرایط آب و هوای تهران دوام بیاورد گفت و معمولاً برای قاچاقچیان دو نوع گونه تمساح جذابیت دارد .

اولین گونه الیگیتور است که یک مترو نیم تا دو متر طول دارد که با توجه به قیمت بسیار بالایی که دارد بسیار کم قاچاق می‌شود.

گروه دوم تمساح می‌باشد این تمساح امسال آفریقایی است که برای قاچاقچیان معمولاً جذابیت بیشتری دارد بزرگترین تمساح جهان تمساح نیل میباشد.

از آنجا که تمساح مدتی در آب شنا می کند و برای استراحت باید نزدیک آفتاب باشد.

کارشناسان حیات وحش می‌گویند که این تمساح برای مخفی شدن اش جایی در دریاچه چیتگر ندارد.

کارشناس حیات وحش درباره اینکه گفته می‌شود که ممکن است مورد مشاهده یک ماهی سرسوسماری باشد توضیح داد که ماهی سرسوسماری نهایت ۶۰ تا ۷۰ سانتیمتر طول دارد و هیچ خطری برای انسان ها ندارد، اما از روی چنین عکسی نمی تواند به صورت دقیق درباره این گونه نظر بدهد.

اولین تصویر از موجود شبیه تمساح در دریاچه چیتگر

از آنجا که این عکس در شب و در تاریکی گرفته شده است به طور دقیق نمی توان تشخیص داد که این موجود ماهی سرسوسماری است و یا تمساح می باشد.

اما بسیاری از کارشناسان اکنون در دریاچه چیتگر در حال کاوش و جستجو برای پیدا کردن تمساح و یا ماهی سرسوسماری می باشند.

اولین تصویر از موجود شبیه تمساح در دریاچه چیتگر

عکس رد تمساح در دریاچه چیتگر

علی اکبر عفت منش به گزارش همشهری آنلاین افزود که چندی پیش یکی از گردشگران دریاچه چیتگر عکسی از روی آب گرفته بود که نشان دهنده گونه ای از تمساح و یا ماهی سرسوسماری در آب بود.
آن گردشگران همان عکس را در اختیار یکی از نگهبانان شیفت شب دریاچه‌چیتگر قرارداد و نگهبان شیفت شب دریاچه نیز به مدیران دریاچه چیتگر این موضوع را درمیان گذاشت.
وجود رد پای تمساح در دریاچه چیتگر یکی از داغ ترین اخبار امروزه می باشد.

فیلم بالا وجود تمساح در دریاچه‌های در آفریقا می‌باشد تمساح نیل چگونه یک هزار آفریقایی می باشد که در این دریاچه مشاهده شده است.

ماهی سرسوسماری یکی از بزرگترین ماهی های جهان می باشد که در ایران دو نوع از این ماهی را که تقریبا شکل یکسانی با هم دارند می توان یافت.

این نوع از ماهی سرسوسماری چاق تر و پوزه پنترا کوچک‌تری دارد و به عنوان علی گیتور معروف است و اما گونه دیگر بدنی کشیده تر با پوزه باریک تر دارد و سرسوسماری معمولی نام دارد.

هنگامی که شما به ماهی سرسوسماری نگاه می کنید اولین چیزی که می بینید یک کوزه بزرگ است که دو برابر بزرگتر از سر ماهی میباشد.

ماهی بالغ دارای یک رنگ گرم با خال های بزرگ تیر است که از سر تا دم ماهی کشیده شده است این اوقات بزرگ در باله های این ماهی نیز وجود دارند.

اگر دهان آنها را باز کنید ردیف دندان های تیز و ریز را مانند یک تمساح مشاهده خواهید کرد.

سر سوسماری ها بیشتر در قسمت‌های سطح آب دیده می‌شوند ولی در بعضی اوقات نیز در کف دریا هم به صورت خوابیده دیده خواهد شد و ممکن است ساعت ها بدون تحرک در یک گوشه خوابیده باشند.

منبع

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on linkedin
لینک دین
  • اخبار مرتبط
  • آیتم #3 در لیست
  • نظرات
  • آیتم #3 در لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *